sobota, 9 marca 2013

Camilla Läckberg - Saga o Fjällbace z E. Falck

Książki to rzecz, którą lubię posiadać i zagłębiać się w jej lekturze. Zbiór moich książek powiększa się, niektóre z Nas kochają kupować buty, ja kocham kupować książki! :)

Ostatnimi czasy zaczytywałam się w kryminałach skandynawskich dokładnie w sadze Camilli Läckberg. Dość długo zabierałam się do zakupu pierwszej części.. zawsze było coś "lepszego", coś "ciekawszego" w kolejności, aż w końcu dostałam w prezencie urodzinowym od kolegów i koleżanek z pracy (na Boga!) dostałam ostatnią część, czyli 8! Hmm.. Uśmiałam się do łez, ale zmotywowało mnie to do zakupu pierwszej! :) (urodziny mam na początku lipca) - uwaga! prezent urodzinowy przeczytałam w połowie lutego, następnego roku;-) I takim o sposobem stałam się posiadaczką całości, która dumnie stoi na regale.

Cóż mogę po skończeniu całości napisać.. Wszystko dzieje się zawsze w tej samej skandynawskiej miejscowości bądź jej okolicach. Zawsze jest morderstwo. Zawsze jest wątek historyczny, większość spraw wiąże się z czymś z przeszłości. I tak z każdą przeczytaną częścią człowiek już domyśla się co będzie się działo/bądź może się domyślać. Choć czasami zakończenie jest zaskakujące. Ogólnie książki są ciekawe i wciągające. Ja mam tak, że jak już coś zacznę czytać to kończę. Lubię też książki w których jest pokazana historia prywatna bohaterów, jak żyją - lubię, jak u nich też coś się dzieje..

Odsyłam do opisu na merlin.pl
Saga autorstwa Läckberg stała się olbrzymim sukcesem czytelniczym w całej Europie. Książki te nie ograniczają się jedynie do intrygi kryminalnej. Są to także doskonałe powieści obyczajowe ze znakomicie oddanym klimatem współczesnej, szwedzkiej prowincji, wiarygodnymi bohaterami oraz konsekwentnie prowadzonym wątkiem historii rodzinnej. Läckberg stała się ogólnoeuropejską marką, a stworzona przez nią fabuła i postaci nadają się idealnie do ekranizacji filmowych. Wykorzystała nieznaną do tej pory skandynawską miejscowość Fjällbacka, w której jak w soczewce skupia się wiejskie piękno Skandynawii i mroczne sekrety żyjących w niej mieszkańców. Główni bohaterowie - dynamiczny małżeński duet, rozwiązujący zagadki kryminalne - daje szerokie pole do rysowania silnych postaci, od akcentów humorystycznych, poprzez interesujące wątki emocjonalne, aż po motywy kryminalne.

Dwie pierwsze powieści - "Księżniczka z lodu" i "Kaznodzieja" - otrzymały doskonałe recenzje i szybko zyskały rzesze czytelników. "Kaznodzieja" został nominowany do nagrody za najlepszą szwedzką powieść kryminalną w 2004. Natomiast "Kamieniarz" otrzymał w 2005 r. nagrodę Książka Roku. "Ofiara losu" i "Niemiecki bękart" znalazły się na szczycie listy bestsellerów Klubu Książki Bonniera.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz